Lasse Toft Eriksen

Nordisk Kirkemusik Symposium 2024 - koncert og prisoverrækkelse Frobeniusfondens store pris

Dato:

lørdag 21. sep.. 2024 kl. 15:30

Sted:

Trinitatis kirke København

Årets modtager af Frobeniusfondens Store Pris er Lasse Toft Eriksen, organist og kantor ved Treenighedskirken i Esbjerg. Han tildeles prisen for sit enorme engagement i dansk kirkemusikliv, hvad angår såvel orgel som kor, for sit skabende og opbakkende arbejde som organist på højeste niveau, og for en imponerende indsats med nodeudgivelser af orgel- og kormusik på forlaget Mixtur til glæde og gavn for kirkemusikken i hele landet, men også udover landets grænser.

Prisoverrækkelsen finder sted i forbindelse med Nordisk Kirkemusik Symposium 2024 ved en koncert i Trinitatis Kirke, København, lørdag den 21. september kl. 15.30, hvor Lasse Toft Eriksen viser sig som orgelsolist. Desuden medvirker Treenighedskirkens Drengekor og Konservatoriets Pigekor, Esbjerg, under ledelse af Lone Gislinge. Prismodtageren akkompagnerer disse kor. Der vil være taler ved fondens formand, Henrik Paludan, samt biskop Elof Westergaard, Ribe.

Søgeresultater: