Konservatorietspigekor_World_Choir_games_WCG-Tshwane-2018-70.jpg

Sydafrika World Choir Games 2018

Konservatoriets Pigekor Esbjerg var i 2018 på endnu en fantastisk koncertrejse. Denne gang til Sydafrika for at deltage i World Choir Games 2018 i Tshwane. Koret opnåede to flotte placeringer med guld diplomer i den åbne korklasse og kirkesang - og blev desuden vinder i den åbne korklasse.

En stor varm tak til ALLE der har gjort rejsen mulig. Pigerne vendte hjem med stærke venskaber, i koret, såvel som internationalt - og med forståelse for og indblik i den sydafrikanske musikkultur, som på fornem vis er med til at skærpe forståelsen af den musikkultur vi selv repræsenterer og de muligheder, der ligger i udveksling og inspiration fra de sydafrikanske kor og musikgrupper, som vi besøgte, udvekslede med og optrådte for og sammen med. En uforglemmelig og musisk, meget udviklende koncertrejse.

Læs pigernes egen dagbog

Søgeresultater: